Monday, January 19, 2009

hai. nama saya mat.

and this, my dear fren, is a response to this post:
http://piggytalking.wordpress.com/2009/01/15/kisah-pramuraga-terlampau/

nama saya mat (bukan nama sebenar). saya dilahirkan pada tahun 80-an. seluruh hidup saya dipenuhi suka dan duka, jerih dan payah, ketawa dan tangis. normal lah tu. macho-macho pon nanges gak. lapa masa baby. xleh nk tolong lah. yer saya ngaku saya baby yang macho. dan comel.

sepanjang pengajian saya di utp, saya lalui penuh kesabaran. kesilapan-kesilapan yang dilalui, seperti join luxor, hampir kantoi fyp 1, bermalas-malasan dalam coursework hingga dapat xsampai setengah, semuanya diambil sebagai pengajaran berharga. terdapat juga kejayaan-kejayaan yg diperolehi, seperti berjaya pergi ke kelas hari sabtu, berjaya mendapat F dalam semua matapelajaran dalam satu sem, berjaya mendapat status dismissal dengan GPA, CGPA 0.00, (er kejayaan ke tu?) dan jugak berjaya mendapat A dalam co-cu Drama n Theater II.

yer betul, saya mendapat Drama n Theater II.

yang diambil sewaktu berada di semester akhir.

pelik kan? memang pelik. jika kedudukan saya sebagai pelajar paling tua dalam kelas, dan lainnya hanyalah kanak2 hingusan belasan tahun, tentulah lebih pelik.

sangat sangat cool kan?

saya memang sengaja mengambil keputusan mengambil co-cu di final sem tatkala rakan2 sudah menghabiskannya di tahun pertama lagi. kenapa? saya ada sebab tersendiri. tatkala semua orang lebih selesa berada dalam kumpulan sendiri ketika dalam kelas, saya lebih selesa bersendirian dalam kuliah.

alasannya? kurang distraction. dan best tido. sbb takde orang kacau ngambik gambo ke apa ke.

dan juga mendapat ramai kenalan baru.

kuliah2 yang saya sertai sorang-sorang termasuklah tranportation engineering, highway engineering, engineering economics, engineering in society, operation and construction management.

dan akhir sekali, Drama n Theater II.

kelas pertama drama n teater, saya terpaksa ponteng. kerana? ingin bermalas malasan. bosan lah kalau mahu start awal kelas ni. lebih baik menikmati cuti sepuas puasnya. dan juga mahu bersedia menghadapi kelas seterusnya.

fuh alasan.

kelas pertama, tidak seperti dijangka. rupanya kelas kecil sahaja. hampir 20 orang. tidak mengapa. dilihat budak-budak ni tgh bersenam senaman, mulanya disangka silap kelas. tp ternampak Dr N. oh. pasti inilah kelasnya drama.

"is this drama n theater II?" dengan keyakinan saya bertanya kepada kelas tersebut.

"yes yes. come in." mesra sahutan Dr N.

lega. selepas selesai sesi senam senaman dan menolak nolak tenaga (korg takyah paham. ni istilah kelas drama kitorg lol) Dr N memberi amaran:
- kelas ni kelas budak2, so we may ask you to do stupid things which i might refuse to do since im in my final sem (matured lah konon)
- comply, or fail

hah hah. ape punya cabaran lah. saya jenis jantan pantang dicabar, lalu dengan lantang saya terus menyahut cabaran tersebut

"Occaaaayyyyyy!" dgn gaya haado gay (oke ini satu exaggaration)

"so wats your name?"

"mat"

simple. and concise. i knoe i got longer name. but i think mat suffice. i wasn't called by my other name by choice. that was the name given by my seniors at my alma mater.

besides, i wasnt lying. there IS Mohd in my name. lol.

i think none of my drama mates, even my lecturer doesn't know this, but i used to be an active drama/theater actor/director/stage director.

err apsal tiba2 aku tulih english nih. hahah.

sepanjang kelas drama tersebut saya telah mengenali lebih dekat mereka semua. ada yang kelakar. ada yang diam. ada yang skema. ada yang kuat stadi. ada yang kuat bersembang. ada yang kuat gelak (dis one is for u naila dear. hahah. dem)

bila sampai ke penghujung kelas, rasa agak sedih meninggalkan kelas tersebut. sayang rasanya. dalam kelas inilah saya boleh buat benda2 bodoh tanpa judgemnt dari kawan-kawan. boleh bergurau senda tanpa segan silu. boleh rasa berbangga sebab dah survive the uni for 5 freakin years (cewah). dan semua classmate sangat-sangat santai dan sporting.

paling penting sekali, hajat saya untuk dipanggil mat berhasil. alhamdulillah >_<

dan hasil paling best sekali? dapat A. wpon test kantoi with flying colours. berbaloi lah jadik orang tua dalam kelas drama. hak hak.

dis is me in my classmate's pix, saja kacau dia camwhoring after our final performance. sori yah naila lol.


7 comments:

KEEFOO LEE said...

hahah saya, ahpek yang suke mengambil gambar ropi tido!

KEEFOO LEE said...

http://img230.imageshack.us/my.php?image=image050pt9.jpg

sila copy dan paste ke browser anda untuk melihat ropi a.k.a mat tido

beLLe said...

wakakaka. mat! bangga dpt cgpa 0.00 ekk.. tp mmg patot bngga pon. bkn sng nk dpt tu. wakakaka

Anonymous said...

lols!!

bLosSom86 said...

adakah mat berjaya mengorat adik2 junior?keke.kata abg final sem macho bro;D

Anonymous said...

1) aku tak sangka ko leh amek drama and teater.

2) aku tak sangka ko berjaya scam the whole class as mat.

3) aku tak sangka that thing langsung tak kantoi~ smpi last2.

conclusion; ko gampang.

p/s: dapat ke idak aweks2 junior?

kokokranc said...

@ adek - thanks, ill take it as a complement =b

and tak dapat aweks2 junior. just kenal2 awek2 junior.

derang g drama pakai track bottom - a total turn-off for me. kensel ah nk berawek junior luls