Thursday, July 23, 2009

antara berani dan kurang ajar. antara pengajaran dan mengajar.

salam.

rempit. kl drift. lenjan. bohsia. budak kelantan.

itu nama filem2 baru kat malaysia. nampak trend nya?

ter baru? ANU DALAM BOTOL.

kosmo

wtf semua nak jadi gay hari ni?

dah jadi trend ke nk buat filem, amik problem sosial jadik tema?

alasannya?
- masyarakat lebih terbuka
- menyedarkan orang ramai
- tidak bersifat denial terhadap masalah sosial

bullshit. tu semua nak untung saja tu. sapa yang tak suka tgk diana danielle pakai skirt terselak? tgk lurah raja farah yg slurp2? tgk 2-3 ekor lelaki kenduri sorang pempuan?

pengajaran taik kucing engkau.

berapa ekor mat rempit insaf lepas tgk cite remipt? baper ekor bohsia nk bertaubat lepas tgk bohsia? brapa org pusher yg insaf lepas tgk filem gangster, castello?

kalau nak sedarkan sangat, tunjuk adegan rempit tu 2-3 saat dah la. lagi 3-4 jam tu tunjuk eksiden pecah kepala patah tengkuk putus anu. baru diorang nak sedar.

kalau nak sedarkan pusher, tunjuk bab kena tangkap sampai tengkuk patah kena tali gantung. baru berkesan.

kalau nak sedarkan bohsia, tunjuk ex-bohsia yang tgh kurus kering tunggu masa nak mampus kena AIDS.

ini tidak, tunjuk bab2 seronok saja.

nak lagi best? tunjuk seksa kubo. biar derang tau seksa nnt lam kubo.

babak yg tu cepat2 lak Lembaga Penapisan Filem nak sensor. memberi impak negatif kepada kanak2 konon. pigida. br kena tekan sket dgn pengarah2 lancau dah terkincit. as an authority, you must know your responsibility and work. Jgn biarkan orang lain pengaruhi kerja kita pulak.

tak tahulah. ketahuilah wahai orang2 tua skrg. zmn remaja adalah zaman bodoh. ya aku mengaku aku pernah bodoh. apa yg ditengok, semua nak dibuat. aku pun remaja lagi. tapi dah lewat remaja la hahaha. jangan la g sodok diorang dengan filem2 picisan dengan alasan nak bagi pengajaran tapi sebaliknya mengajar pulak diorang buat kurang ajar.

filem-filem macam ni bukan berani. tapi filem kurang ajar.

chow, post pedas dari aku. babai.

3 comments:

Syed @ Don said...

betul~ betul~ betul~ yg merempit da tak tgk wayang da.. kalo dok lam wayang pun buat mende lain, yg elok2 takmo rempit da kena ajar pulak, nk tanak, dpt jugak keinginan nk cuba.. ish ish ish..omputih jual cite tipu cam harry potter pun laku gak, tayah bogel pun

chunk said...

........syed behave!!

sUe said...

nice issue.

benda ni memang dah lama perasan tapi takde tindakan. penerbit, pengarah, produser semuanya jenis fikir pasal untung saja. mana ada yang betul2 nak berdakwah.

percubaan filem dakwah seperti 'Syukur 21' (yang penerbitnya David Teo) langsung tak laku. Sebab itu, skrg beliau terbitkan filem komersial semata2. Sebab nak untung punya pasal.

Filem Malaysia memang macam itu. Langsung tak pentingkan nilai moral. Kadang2 menyampah pun ada.

Tapi, fikir2 balik, rakyat Malaysia jugak lah yang bagi laku filem2 cam tu pun.(semua filem2 tu box-office)

Tak kan ada supply kalau tak ada demand. Huhu...