Tuesday, February 10, 2009

indie? skin? underground?

ade yang tak puas hati aku cakap Bunkface tak best. Maaf, aku ada sebab sendiri. Bunkface tak cukup perisa indie lah. suara komersial sangat, bek masuk mainstream terus. ini adalah satu complement, ok? puas hati?

"saya suka indie. xmcm awk."

"bunkface best lah."

"ikut suka la nk suka pun"

sila2. aku tak pernah larang orang suka apa, tak suka apa. everyone is entitled to their own opinion.tapi jangan lah pulak terus judge seseorang daripada satu statement saja. bukannya kenal sehari dua bai.

dulu aku layan gak semua. indie, underground, skin, punk etc. black metal je tak sempat. sbb aku dah quit masa tu. duduk kat pekan teronoh, nak pegi gig mananya. aku dulu manade trenspot lol. lgpun penah dengar member aku kena pow ngan teksi masa g gig kat kl. terus aku trauma.

prana,muck,nice stupid playground, o@g, ACAB, The Skatalites, The Special, The Selecter, carburetor dung tah pape lagi la.

yang plg aku minat acab. tp dulu2 jelah. masa still genre derang skin rock. skrg? dah jadik The ACAB. wth. more indie than skin. dah tak bes. tah ke mana slogan "pegi mati sama polis" pun aku tak tau. tak apalah. hak diorg.

kenapa aku dah stop layan underground ni? bila aku dengar megat, vokalis acab tulih tatu kat dada "I LOVE MY MUM `n` curb AL-QURAN".

tambah pulak masa tu aku kener pencerahan agung geng2 tablig. hahahahah. terus stop mende2 duniawi nih.

so, kalo korang tak tau OAG tu asalnya dari perkataan Old Automatic Garbage tayah la ngaku indie sangat lol. ade org lg lama layan underground dari korg. dan ade yang layan underground lg lama dari aku. respek derang.

kalau rasanya layan underground kool, silakanlah. aku pun rasa kool tgk orang layan indie music ni sebenarnya. tapi lagi ramai orang poyo layan sebenanya. so adik adik sekalian, kalau baru sekali pegi gig tu bawak2 la belaja dengar lg bnyk muzik underground. sbb lg bnyk sampah dari yg best sebenanya underground ni. guna telinga dan otak. jgn semua benda nk headbang je.

dan jauhi dadah. luls.

btw aku baru perasan yg main trompet/nyanyi dalam gerhana ska cinta tu sebenarnye ex-acab. dalam acab dia ni main bass/backup vokal.

oh, dan skarang aku rasa bunkface best. entahlah. efek adik aku pasang lagu ni kuat2 hari2 kot. dem.

conclusion? entahlah. aku lg suka muzik skin dr indie band beser2 nih. luls. and btw indie nih bkn genre yah. semua band yg free dari record label nih can be called indie band.

kepada otai2 muzik underground sori yer kalau aku bagi fakta yang salah. dah lama aku tak layan underground scene nih. ampun maap dan tunjuk ajar dipinta :)

jgn cakap aku poyo underground plak. aku xnah ngaku aku kaki underground setakat layan2 beser beli keset join gig je. lebeh2 xder.

5 comments:

Anonymous said...

kah3..ni post paling baik arh..haha..bunkface tu tak lama a..lagu bes..konsert wat xde beza..sama ja suma show..naik bosan lama2..
yg geng2 baru g gig tu..bajet ja..
suma pakat nk cari awek/balak aa..konon bes..kah3..
O@G..br tny asal name..klu tny first four mmbers derang lagi tatau kut ..haha..
aduh..penat2..smbg tido a gini

kokokranc said...

haha. mmg pun. br skali g gig dah bajet kaki indie.tang first four members tu jgn tny aku weh. nama2 ni fail skek.kalo takat muka aku leh ingat wakaka.

tp betuila,point aku sampai bila bunkface leh bertahan dgn satu lagu tu saja. aku dengar dia pny lagu silly lily macam greenday.ade lg mcm sum41. and they really sound cliche. xbestlah asek2 mende sama je jamu telinga.

sepbek ada MUH n hujan.luls

Farhan Iqbal said...

ouh suke satu je lagu bunk face, situasi tu, sbb cam universal la..den len, revolusi, takde a bes mana...

len? entah a...tak layan ngat pon lagu...asyik duk dengar lagu2 lama je...sedap pon sedap...

ahaha..

o/

Putera Katak said...

aku suke new boyz..tu dlm band mane ??
muahahahaha

kokokranc said...

@paan - nicely said

@jamel - ko memang. dari dulu ghey tomok. poster tomok penuh bilik. ew (ini fitnah semata2 sekian)